Affärsaktuarie

May 8, 2020

Vi söker en affärsaktuarie till vår kund. Vill du vara med att utveckla både kompetens och verksamhet tillsammans med engagerade och kunniga kollegor? Tjänsten är tillsvidare och du kommer jobba som affärsaktuarie med ansvar för olycksfallsförsäkringar.

Kunden befinner sig i ett intensivt och spännande skede med mycket utveckling och förändring. Bra ska bli bättre! Kundens vision är att deras kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Deras mål är att ha försäkrings- och pensionssparandebranschens mest nöjda kunder. De har ett särskilt fokus på ordning och reda på en modern, konsoliderad och effektiv infrastruktur avseende processer, kompetens och informationsstöd. I den här rollen är du en nyckelspelare i att förverkliga det.

Det här gör du som affärsaktuarie
Avdelningen är en koncerngemensam funktion för aktuariell analys för riskförsäkringar hos kunden. De är kring 30 specialister som leds av en sektionschef och två avdelningschefer. Avdelningen ingår i enheten Ekonomi och Finans som har omkring 230 medarbetare. De arbetar i en aktivitetsbaserad miljö med många kontaktytor.

Som affärsaktuarie ansvarar du för att värdera, förvalta och utveckla kundens riskförsäkringar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Bokslut och rapportering
  • Produktutveckling
  • Riskvärdering och analys av nya affärer
  • Kontakter med affärspartners

Är du den vi söker?
Vi söker dig med flerårig arbetslivserfarenhet i rollen som aktuarie, gärna med erfarenhet av att arbeta med personriskprodukter. Vidare har du en akademisk examen inom antingen matematisk statistik, matematik, ingenjör med inriktning finansiell matematik eller motsvarande kompetens. Praktisk arbetslivserfarenhet från andra delar av försäkringsbranschen eller studier vid aktuarieprogrammet är meriterande. Vi förväntar oss god programmeringsvana i SAS och goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas som affärsaktuarie behöver du vara självgående, flexibel, strukturerad och kunna samarbeta väl med personer med olika kompetenser. Din språkliga och numeriska analysförmåga är väl utvecklad – du kan både förstå och själv ta fram och kommunicera komplicerade underlag. Som person har du en öppen och prestigelös framtoning samt delar våra värderingar – personlig, engagerad och ansvarstagande.

Hos vår kund gör du karriär i ett ansvarstagande företag
De är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. De stöttar sina medarbetares utveckling och har bra anställningsförmåner.

Kontaktperson:

Jack Robertsson
jack.robertsson@happygroup.se

Om uppdraget

Ort:

Stockholm

Uppdragstyp:

Rekrytering

Omfattning:

Heltid

Språkkrav:

Svenska

Ansök i formuläret nedan