Paid Social Team Lead sökes!

November 17, 2020

Nu får du chansen att vara på en byrå som gör allt för att skapa tillväxt för den givna kunden. Är du en affärsinriktad paid socialist som vill ta nästa steg till team lead? Drivs du av kundkontakt? Brinner du för sociala medier och digitala affärer? Då kan vi ha den perfekta tjänsten!

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi en Paid Social Team Lead till en framgångsrik tillväxtbyrå. I rollen är du en ledare för ditt team och ser till att ni tillsammans levererar högklassiga och imponerande resultat till företagets kunder. Du driver med stor passion affärsutvecklingsprojekt i nära samarbete med leveranschefen och säkerställer att alla i ditt team håller hög kunskapsnivå, har tydliga utvecklingsplaner och är lyckliga i sin roll med hög nivå av trivsel och utveckling. Ditt mål är att driva det absolut bästa teamet inom paid social på marknaden.

Vår kund arbetar med “leadership by skill”, vilket innebär att din roll, utöver utveckling av affär och team, alltid innebär att framåtlutat och aktivt delta i leveransen som strateg och specialist. Du håller noggrann koll på relevanta nyheter, uppdatering, kunskaper och verktyg inom ditt område och säkerställer att ditt team (och kunder där det behövs) hålls uppdaterade. Din roll innebär informellt personalansvar, dvs du deltar aktivt i utvecklingen av ditt team, men formellt personalansvar (ex. Lön, ersättning m.m etc) ägs av leveranschef/HR.

Du kommer få chans att arbeta med “tillväxtresor” där du hittar mycket stora välkända företag, små spännande start-ups och viktiga företag inom välgörenhet. Alla företag har en primär sak gemensamt – ambitionen att bli och göra bättre.Ambition är nämligen något som alltid krävs av kunderna. Utan ambition kan ingen lyckas och då vår kund är ett resultatdrivet team består värdegrunden i att alltid tacka nej till förutbestämda misslyckanden. 

Om dig
Vi tror att du som person är social, lyhörd och energifylld samt har ett glödande driv och intresse för sociala medier och digitala affärer. Du gillar att ta på dig stort ansvar och känner ett ägandeskap över dina och teamets leveranser. Sannolikt har du drivit egna projekt och upplevt både framgång och motgång i dessa. Du trivs i lag, och för dig är det naturligt att sätta ”laget före jaget”. Som allra bäst mår du när du får utvecklas i ett högt tempo med stort eget ansvar och med tydliga resultat av ditt arbete. Vi ser att du en “hacker by mindset”, vilket innebär att du alltid strävar efter att lösa problem, inte uppgifter, samt att du drivs av att lösa dessa problem med minsta möjliga komplexitet. 

Som evig student är du – oavsett mängd erfarenhet – omåttligt nyfiken, kunskapstörstig och sökande efter en bättre version av det du gör. Problem är för dig bara utmaningar som för stunden saknar lösning – inget som hindrar dig från att komma framåt. Förmodligen jobbar du i en liknande roll eller på kundsidan med tidigare erfarenhet från byrå. Oavsett är du sannolikt ostimulerad och känner att du kan och vill mer. Du vill inte längre vara “bäst i rummet”.

Kunskap och erfarenhet
För den här rollen söker vi en person som har haft ett antal år på sig att samla erfarenheter och vi tror att du har ungefär följande kunskaper idag;

  • Gymnasial utbildning
  • Minst 3 års erfarenhet som social specialist
  • Tidigare erfarenhet från byrå
  • Erfarenhet av kundkontakt
  • Goda kunskaper i Google Sheets/Excel
  • Grundläggande förståelse i kundlivscykler / CDJ
  • Goda kunskaper i Facebook Business Manager/Ads Manager
  • Grundläggande förståelse kring attribueringsmodeller
  • Bevisade resultat från tidigare arbetsplats(er)/projekt

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring, erfarenhet av Smartly och Google Analytics, tidigare arbetat som som team lead eller liknande roll samt erfarenhet från paid social-in-house. Vi ser det som en självklarhet att du är flytande verbalt och skriftligt i svenska och engelska.

Om vår kund
Vår kund är en tillväxtbyrå som grundades 2013. Sedan start har de anlitats av över 500 företag på 3 kontinenter, flertalet gånger korats till Sveriges 0,02% snabbast växande företag och vuxit till att bli en av snabbast växande byråerna i hela Europa – utan en enda säljare, och enbart på rekommendationer från nöjda kunder. Deras tjänster utvecklas utifrån frågan – vad får företag att växa? Svaret är ett kunnigt team, en innovativ produkt/tjänst, en genomtänkt strategi, kundfokuserad marknadsföring och bra användning av teknologi. Kunden jobbar mindre som en byrå och mer som en tillväxtpartner som hjälper sina kunder att hålla ihop helheten och förmedlar goda råd.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. Stämmer detta in på dig? Tveka inte att skicka in en ansökan snarast, då tjänsten ska tillsättas relativt omgående sker intervjuer löpande. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Frida Månsson på frida.mansson@happygroup.se. 

Kontaktperson:

Frida Månsson
frida.mansson@happygroup.se

Om uppdraget

Ort:

Stockholm

Uppdragstyp:

Rekrytering

Omfattning:

Heltid

Språkkrav:

Svenska, Engelska

Ansök i formuläret nedan