Pre-Collection Officer på deltid till Stockholm!

August 17, 2020

Är du lösningsorienterad och har erfarenhet av förinkasso/kravprocess eller inkasso? Vi söker nu en norsktalande Pre-Collection Officer till vår kund i Stockholm!

Vår kund:

Vår kund är ett kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i större delen av Norden och övriga Europa. De är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått ta emot utmärkelsen DI Gasell tre år i rad. Bolaget har idag cirka 110 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.

Kunden erbjuder en dynamisk och informell arbetsmiljö som uppmuntrar dig att påverka, genom att engagera dig och bidra med dina idéer och lösningar. Deras beslutsfattande är snabbt och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Bolaget erbjuder attraktiva arbetsförhållanden och goda självutvecklingsmöjligheter för en kandidat som är villig att växa med bolaget.

Vidare blir du del av ett entreprenörsmässig och glad miljö med ett stort gäng människor och konkurrenskraftig lön och förmåner. De erbjuder också en chans att påverka och skapa nya vägar till din karriär i ett växande och ständigt utvecklande nordiskt företag.

Om rollen:

Bolagets Consumer Finance avdelning letar nu efter en Pre-Collection Officer på deltid till deras norska team. Vill du arbeta i en bred roll nära våra kunder och med stora möjligheter att vara en del av och bygga verksamheten? Som Pre-collection Officer kommer du att vara involverad i hela processen, från början till slut.

Exempel på ansvarsområden:

  • Samarbete med inkassobyråer både avseende överföring av nya frågor samt uppföljning av öppna frågor hos inkasso.
  • Att aktivt påminna kunder som har förfallna betalningar genom telefonsamtal och sms.
  • Strategisk planering för kravhantering.
  • Hantering av kundmeddelanden och utgående samtal.
  • Bedöma och hantera betalningsplaner för kunder.
  • Andra backoffice-uppgifter.
  • Enklare rapporteringsuppgifter.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet från finans- eller inkassosektorn. Bolaget förväntar sig att du har en positiv attityd och att du är kunnig inom kundtjänst. Vidare ser vi att du är en flexibel person då det kan komma att bli mer än 50% vissa dagar. Det som är viktigast för vår kund är en stark och genuin önskan att lyckas och en aktiv arbetsmetod. Goda kunskaper i norska och engelska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i Excel är ett stort plus. Bolaget kommer naturligtvis att utbilda och vägleda dig i början av din tjänst.

Din ansökan:
Skicka din ansökan till frida.mansson@happygroup.se redan idag då vi intervjuar löpande för tjänsten. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.

Kontaktperson:

Frida Månsson
frida.mansson@happygroup.se

Om uppdraget

Ort:

Stockholm

Uppdragstyp:

Rekrytering

Omfattning:

Deltid

Språkkrav:

Norska, engelska och Svenska

Ansök i formuläret nedan